torsdag 19 maj 2011

Bonderøven.

Ikväll börjar en ny säsong av det danska tv-programmet Bonderøven. (Det svenska namnet Hundra procent bonde är inte alls lika roligt.) Jag och min bror är båda stora fans av programmet. Det handlar om bonden Frank som är i 25-årsåldern och bedriver jordbruk inspirerad av traditionella arbetssätt, återbruk och självhushållning. Förutom att han verkar vara en vettig person är han charmerande och har en entusiasm utan dess like. Om man är bra på danska kan man titta på alla hittills sända avsnitt på DRs (den danska motsvarigheten till SVT) hemsida. 20.30 ikväll kommer jag att bänka mig framför tv:n och föreslår att ni gör det samma!
(Bilder lånade från dr.dk.)

4 kommentarer:

  1. Låter ju kul. Tack för tipset :)

    SvaraRadera
  2. Hej igen :-) Jo, det är en såndär pop-up-grej som brukar ligga i övre vänstra hörnet. Tror det är nån reklam för besöksräknare, typ easycounter eller nåt. Men den är ganska liten för att vara en reklamgrej. Har tyckt det var lite konstigt, men inte vågat fråga. Tur jag gjorde det då, eftersom du inte visste. Just idag kom den inte upp, men annars gör den det. Skumt! Jätteskumt!

    SvaraRadera
  3. Fick du mailet nu så du såg den då? Nej...det kan inte vara bloggers, de har ju ingen reklam...o det är bara på din blogg den finns, aldrig nån annanstans. :-S skumt

    SvaraRadera
  4. Såg senaste avsnittet, tack för tipset:) jag vill också flytta ut till landet och leva så. Är han förresten inte sjukt lik Håkan Hellström?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails