onsdag 14 juli 2010

Leka med dockor.

Kommer ni ihåg de ryska dockorna som fick följa med hem från en loppis för några veckor sedan? De har så sakteliga börjat anta de nya former som jag hade i åtanke för dem. Det var till två största som jag tovade bollar häromdagen.

De har nämligen blivit nåldynor. Bollarna har som synes fått några nålfiltade prickar som dekoration. Idén fick jag via en länk hit från Mönsterarkivet (tror jag).
I originalbeskrivningen är "bollen" ett frigolitägg med tyg omkring, men det att göra egna bollar kändes ju ganska självklart. Bättre, pyssligare, billigare och roligare!

3 kommentarer:

  1. Jättefina! Älskar de ryska dockorna, och de är ju förtjusande som nåldynor :-)

    SvaraRadera
  2. Jättetuff. Funderar på om jag givit bort mina babuschkor (har eller hade både rysk och bulgarisk, de ser lite olika ut) eller inte... hoppas de finns kvar på vinden, för nu blev jag inspirerad!

    SvaraRadera
  3. Tack hörni! TokTova, hoppas du kan hitta en ny på loppis om du inte har kvar de gamla.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails