torsdag 8 juli 2010

Balkongföljetong del III - sitt vackert!

För att min gamla balkongbänk skulle passa bättre ihop med det nygamla bordets röda underrede så skrubbade jag av den och strök den med en mörkröd trälasyr som jag hade hemma sen tidigare (bl a är mina köksstolar laserade i samma färg).
Dessutom har jag sytt en enkel dyna till bänken. Materialet till den är min f d badrumsmatta, ni vet en sån där liten trasmatta för 15 kr från Ikea. Jag klippte helt enkelt av mattfransarna och sicksackade kanten. Sen vek jag den dubbel på längden och sydde, med kraftig nål och långa stygn, raksöm längs kanterna. Den avklippta fransen doldes med brun snedslå. Till sist sydde jag dit lite bollfrans längs kortsidorna, bara för kul.
Men badrumsgolvet då? undrar ni nu. Jo, där har den runda virkade mattan från gårdsloppisen hamnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails