måndag 2 januari 2012

Grytlappar igen.

Grytlappspar nummer två som även dessa gavs bort i julklapp till min bror och svägerska. (Det första paret hittar du här.) Den observanta ser att femkronorstyget fick vara med på några hörn. Det andra tyget hittade jag hos mina föräldrar i somras. När jag var liten och började på dagis sydde min mamma en dagisryggsäck åt mig av ett par gamla jeans och det här tyget. Sedan har det legat orört i typ trettio år, så det var ju på tiden att det blev något sytt av det.

5 kommentarer:

  1. Grytlappar kan man ju knappast få för många av - Ffa om när ma specifikt önskat sig dem!

    Tycker att det är så roligt alla de där gångerna man får använda sånna där minnes-fyllda tyger! Det ger liksom en liten extra dimension till det man skapat!

    SvaraRadera
  2. Kul med hemmagjorda fina julklappar!

    SvaraRadera
  3. God fortsättning! Vilka fina grytlappar.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. SV: Mmm jag blev riktigt nöjd med gossens lampa, kommer fler bilder när den hänger på plats bara jag får tummen ur.. =)
    Spännande att se hur din lampa kommer se ut.. Kan du sända mig en bild på handledsvärmarna, glömde fota dom innan jag packade in dom.. ;) hehe.. Ibland är man för ivrig..

    Önskar dig en god fortsättning! <3
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Fräsiga!

    Och god fortsättning såklart! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails