måndag 26 december 2011

Femkronorstyget.

Det här fina tyget hittade jag på Kupan för ett par veckor sedan. Kraftig bomull, klara färger och en rejäl bit, dryga metern lång. Det var inte prismärkt men fem kronor ville de ha för det, vilket fick mig att spontant och med gäll röst fråga tanten i kassan om hon var galen. Hon nekade. Fem kronor fick de i alla fall och så några kronor till i sin insamlingsbössa, för att jag inte rent av skulle skämmas över att få ett så fint tyg så billigt.

Aldrig har jag förresten varit med om ett tyg som varit så svårt att fotografera. Hur jag än ställde in kameran så bara försvann färgerna. Jag fick manipulera bilden å det grövsta i datorn innan det blev någorlunda verklighetstroget.

5 kommentarer:

  1. Älskar det tyget, precis mina färger och skulle gladeligen betalat åtskilligt mer för det.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Åh så fint! Ja ibland är de totaltokiga på 2ndhandbutikerna. Den fula tyllgardinen från Ikea som jag gjorde prinsessklänning av ville de ha 60 spänn för men en stor 70-talsduk i jättefint skick med hjärtan på kostade i samma butik 25 pix. Tokigt.

    SvaraRadera
  3. Oj!!! Ja det var riktigt fint!! Det roliga som jag har märkt med att gå runt och börja handla på second hand är att man helt plötsligt börjar se allt annat som riktigt, riktigt dyrt och förfasas över vilken summa pengar de vill ha och dessutom till skitkvalitet!!! Medan man på second hand har oftast underpriser. Som 5 kr för 5 superfina koppar med fat... Jag mer eller mindre vägarar handla någon annanstans numera.

    SvaraRadera
  4. Underbart tyg gumman! Mmm ibland får man nästan skämmas när man tokfyndar.. ;) hihi..

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Ett fynd verkligen!!
    Ja, vissa färger är lite svåra att få på bild. Tycker att gröna färger lätt blir lite gråare. Tur man kan redigera lite. :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails