söndag 22 januari 2012

Från kappa till kasse.

Det har inte blivit så mycket sytt på sistone, men den här kassen gjorde jag i alla fall häromdagen. Tyget är föga oväntat från loppis, närmare bestämt Ludvika pingstförsamlings loppis om jag inte minns galet. Det har nog varit en liten gardinkappa, är i kraftig bomull och kostade inte många pengar alls. Men fint är det!
Efter att lite för många papperskassar från affären har gått sönder redan innan jag ens tagit mig hem på sistone har jag tänkt att försöka övergå helt och hållet till tygkassar och då är det ju bra att ha ett antal. Problemet är bara att jag är så dålig på att komma ihåg att ta med dem till affären.

11 kommentarer:

  1. Verkligen schysst tyg!! Mer blomster åt folket!

    SvaraRadera
  2. Men åh! Den snygga kassen måste du ju komma ihåg att ta med. Så snyggt med rosa, rött och brunt.

    SvaraRadera
  3. Snygg! Bra om den är lite stadigare tyg också, ibland blir ju kassen rätt så tung när man handlar...

    SvaraRadera
  4. Trevlig kasse du sytt. Jag använder nästan uteslutande tygkassar. Blir mycket billigare och så håller de också.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Jag känner igen det där problemet... :-)
    Men guuud va snygg din kasse är!

    SvaraRadera
  6. Härlig tygkasse! Jag använder alltid tygkasse när jag skall till butiken runt hörnet. När vi åker och storhandlar har vi några kraftiga från storvaruhuset som alltid är i bilen. Dessutom har jag en i handväskan som alltid ligger där ifall jag skulle handla på vägen från någonting. När väl kommit in i det sitter det och du slipper alla trasiga pappers påsar och översvämade plastpåsar.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  7. Superfint och praktiskt. Ett tips är att alltid ha tygkassen i väskan. Det kan låta jobbigt med ännu en sak i den lilla väskan, men då är den alltid med även om man spontan-handlar på vägen hem från någonting :)

    SvaraRadera
  8. Åh!!! Så himla fin!!!

    SvaraRadera
  9. Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min. Denne veska di er nydelig...jeg liker så godt de fargene, rødt og rosa sammen. Egentlig liker jeg alle fargene i utallige kombinasjoner. Det er så gøy når man kommer over sånne fine stoffer i fine farger. Av og til er det vanskelig å klippe i det også:-)

    SvaraRadera
  10. Vilken cool och härligt glatt blommig kasse du sytt!

    Ang. tygkassar så tycker jag att det blir ev vana till sist - och när man till sist fått in vanan ok och tar med tygkassar nästan varenda gång det ska handlas, då gör det plötsligt inte så mycket om man glömmer en gång. Rent av kan det vara bra så att man får ett skäl att komplettera engångs-pås-förrådet hemma (ja, iaf vi använder dem ju fler gånger, till återvinning, sånt som ska skänkas bort, som soppåsar etc)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails