torsdag 19 januari 2012

Ibland förvånar man sig själv.

Som exempelvis när jag föll för den här kitschiga lampfoten på Myrorna någon gång i höstas. Direkt kände jag hur den talade till mig, men försökte att inte lyssna och lämnade den kvar med tanken att den ju egentligen var ganska förskräcklig. Men nästa dag var jag tvungen att gå tillbaka och köpa den. Så kan det gå.
När den elektriska ljusstaken försvann från sovrumsfönstret tyckte jag att det blev lite mörkt och tråkigt, så kitschlampan plockades fram och kompletterades med en överbliven skärm från en (betydligt mer stilren) lampa som min bror byggde åt mig för några år sedan, men som tyvärr är trasig.
Jag funderade ett tag på att gå all in och fixa till skärmen så att den skulle matcha foten i kitschighet, men en beige slät skärm kanske är precis vad som behövs för att balansera det hela? Jag får suga på den karamellen ett tag till, tror jag.

9 kommentarer:

  1. Jag skulle nog välja en kitschig skärm till. Ska det va' så ska det va' ordentligt!

    SvaraRadera
  2. Håller med. En kitschig skärm ska det vara! / Annika

    SvaraRadera
  3. Det är otroligt hur man bara fastnar för vissa saker ibland :) tur att den fanns kvar dagen efter annars brukar det ju vara så att det försvinner rätt snabbt på loppis :)Jag skulle antingen köra en kitsch skärm, eller tänka tvärt om, kanske spraymåla figurerna?

    SvaraRadera
  4. haha ja vad tokigt! Jag håller med de andra, all in med kitchen!!

    SvaraRadera
  5. En liten bollfrans kan den väl få iallafall!

    SvaraRadera
  6. Håller med alla ovan, mer kitsch! (fast spraymåla dom i enhetlig färg hade nog oxå vart snyggt)

    SvaraRadera
  7. Underbar lampa, förstår verkligen din känsla. Instämmer med ovan kloka talare. En riktigt kitschig ska det vara, gärna med fransar - såna med små bollar är ju ursöta - och så lite roligare form än den du har nu. Ta ut svängarna ordentligt:)

    SvaraRadera
  8. Tycker att den ser fin ut på riktigt! Men en lite kurvig skärm med fransar eller bollar lyfter nog fram den än mer!

    SvaraRadera
  9. haha, underbar! men instämmer med övriga - mera kitsch!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails