måndag 8 augusti 2011

Pärlor och plast.

Oj oj, idag har det verkligen regnat in bra grejer! Det började när jag kom till jobbet imorse och hittade en påse pärlor i mitt rum. Det var från en jobbarkompis mamma som rensat i källaren och erbjudit mig pärlorna. Emellertid hade jag glömt bort det, så det kom som en trevlig överraskning. En hel massa pärlor i trä, glas, plast och jag vet inte allt. Tack Gun!
När jag så kom hem från jobbet låg ett paket på hallgolvet. Det var från Sanna och innehöll ett stycke härlig självhäftande plast, ett loppisbyte som hon gått med på att byta mot något från mig. Tack Sanna, ditt paket är snart på väg!
När jag började rota i pärlpåsarna och -burkarna visade det sig att de innehöll några bifynd i form av spelkulor, en sten som någon målat med rosa krita, gula ärtor, en trasig snäcka och sist men inte minst två halva spiralmakaroner målade med guldfärg. :) Men inte nog med det, där låg också några urfina knappar som jag nästan blev ännu gladare över än pärlorna.
Tänk om alla måndagar bjöd på sådana här fina överraskningar!

3 kommentarer:

  1. Åh, de små blå surriga knapparna minns jag, de kan komma från min farmor ursprungligen kanske. Kan iaf garantera att de är äkta vintage, ingen nyproduktion utan de har jag haft och lekt med som liten för alldeles för många år sedan ;)

    SvaraRadera
  2. Åh, just det. De guldfärgade spiralmakaronerna hör nog till en vacker tavelram jag tillverkade på kyrkans barntimmar. Den hänger fortfarande i mitt gamla rum hos mamma men de mer artistiskt utstickande makaronerna gick åt rätt fort vill jag minnas...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails