lördag 13 augusti 2011

Istället för blommor...

... har jag idag mangold i en vas på bordet. De slokade lite när jag kom hem med dem från Bondens marknad, så jag tänkte vätska upp dem lite. Med sina polkagrisrandiga stjälkar och frodiga gröna, på något vis nästan köttiga, blad är de nog så effektfulla som många blommor, tycker jag.

 
Vasen de står i fick jag i födelsedagspresent av två arbetskamrater för några år sedan. Den är köpt på second hand och jag tror att den kommer från Nittsjö keramik. Det var verkligen en bra present, jag tycker den är så himla fin!

2 kommentarer:

  1. Mangold är riktigt snyggt, och gott också!

    Tack för din lilla historia om igelkotten i regnjackan. Kanske inte så mjukt och gosigt.... De är nog bäst på avstånd. :)

    SvaraRadera
  2. Bra att vasen uppskattas och kommer till användning! Vi tyckte att den kändes lite du :) Och väldigt snyggt med mangold som blombukett, kanske ska prova det på lördag...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails