onsdag 15 april 2015

Amazing Grace.


Här ser ni en ny favorit i garderoben! En Grace Hoodie ur Jenny Hellströms Sy - Urban Collection. Jag har ju sytt tre sådana tidigare, men det här var första gången jag sydde luva på tröjan. Jag var faktiskt i valet och kvalet om jag skulle göra det, men jag är glad att jag gjorde det, för det blev himla bra! Avgörandet kom när jag kom att tänka på ett tyg som jag haft liggande i säkert tio år, som är jättefint, men som jag tyvärr köpt för lite av för att det skulle räcka till något vettigt. Som foder till luvan räckte det dock mer än väl och det passar så perfekt. Det är som att de två tygerna vore gjorda för varandra!


Själva tröjan är sydd av ett "nygammalt" tyg, designat av Maud Fredin Fredholm. Tygkedjan Stoff & Stil saluförde ju en del gamla tyger av henne för halvannat år sedan och det är där jag fått tag på det.


Tröjan fick följa med till Berlin (där jag alltså varit nu) och bilderna är tagna invid floden Spree, av min kompis Leo. Tack för hjälpen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails