söndag 25 januari 2015

Monthly Makers - bokryggspoesi.

Via Alicia har jag hittat månadsutmaningen Monthly Makers, som ett dussin kreativa bloggare har dragit igång. Varje månad presenterar en ny bloggare månadens tema och man hänger på de månader man vill och kan. Temat för januari månad är papper och här ligger mitt bidrag.


Men vi får nog zooma in lite. För ett par veckor sedan såg jag en tävling på Instagram, där ett bibliotek någonstans i landet utlyst en tävling i bokryggspoesi. Det tyckte jag verkade kul och det passar ju bra till utmaningen. Dock var det svårare än jag hade gissat och jag hade inte så mycket tid, så det blev bara en. En kärleksdikt.


Det skulle ju vara kul att gå till biblioteket och göra samma sak, där det finns tillgång till fler roliga titlar att labba med. En annan dag.

10 kommentarer:

  1. Vilken kul idé, det kan ju bli hur bra som helst om en har lite fantasi ^^

    SvaraRadera
  2. Vilken kul idé. Utmanande och lekfullt för tanken. Jag gillar det!

    SvaraRadera
  3. Men vilken bra idé! Tycker det blev mycket bra, även om det inte fanns så mycket tid. Ser fram emot att se fler i framtiden!

    SvaraRadera
  4. Harreligen, det är ju hur fint som helst! Man kanske skulle omorganisera i bokhyllan... =)

    SvaraRadera
  5. Haha, men gud! Detta måste ju vara superklurigt att få ihop! Krångligt nog att få ett blackout poem sammanhängande och då är det ändå en hel sida full av ord att välja mellan... Men rolig idé, och unik tolkning! :)

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig idé! Börjar snart jobba på bibliotek och ska stå och ordna alla böcker såhär då ;)

    SvaraRadera
  7. Åh! Underbart!!
    Vilken kul grej!
    Och så bra du fått ihop det!
    Undrar hur det blir att besöka "Sandras" bibliotek ;)

    SvaraRadera
  8. Jättehärlig idé! Jag skulle nog vara tvungen att besöka biblioteket för att få till det - hemma har vi nästan bara barn- och faktaböcker! ...borde ta och tipsa lokala biblioteket om det här lagom till Alla Hjärtans Dag, superbra tips ju, och jättekul sätt att använda böcker på!

    SvaraRadera
  9. Så vackert! Och verkligen unik tolkning! Fantastiskt.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails