måndag 23 juni 2014

Plåtskåp #2.

Återbruksutmaningen hos Klockarbarn rullar vidare och den här veckan tänkte jag följa upp mina insatser från en tidigare återbruksutmaning - hösten 2012, för att vara exakt! Det lilla plåtskåpet har varit klart ett litet tag (emellertid inte så länge som man skulle vilja tro, med tanke på att jag påbörjade det för nästan två år sedan). Dock har jag avvaktat med att sätta upp det på väggen, eftersom jag hade en plan om att måla om i köket. Nu är ju det avklarat, så för några dagar sedan skruvade jag upp det.



Ni som läst med ett tag minns kanske mitt teskåp? Nu har det alltså fått sällskap av ett mindre. Samma princip - ett loppat plåtskrin, som fått färg och tapet på insidan, ny glasruta från en trasig tavelram som jag fann i soprummet på jobbet och en fin porslinsknopp (också ett loppisfynd).



Ursprungligen tänkte jag ha ett hyllplan i det här skåpet också och borrade hål i sidorna för att kunna skruva fast det, men sedan ombestämde jag mig. Det är ju ganska litet och rymmer inte så mycket, men jag är nöjd med det ändå och tycker att de båda skåpen gör sig fint tillsammans!

11 kommentarer:

  1. De blev verkligen tjusiga där på väggen tillsammans!
    Och så fint att du får odla i en egen pallkrage. Härligt initiativ av hyresvärden!
    Stansade du i rostfria bestick, eller var det silver? Försökte med rostfria knivar, men det var nästan omöjligt. Slog så hårt jag kunde ändå...

    SvaraRadera
  2. Åhh så fint!!! Sedan jag såg ditt första plåtskåp har jag letat på loppisar efter lådor med glas i locket, men inte hittat något! Jag vill också ha ett sån't skåp! :)

    SvaraRadera
  3. Jag älskar ju det första men det andra går inte av för hackor det heller. De är såå fina, dina skåp!

    SvaraRadera
  4. Harreligen vad fina! Blir riktigt avundsjuk och sugen på att göra egna. Gillar den lite indiska stilen i dem.

    SvaraRadera
  5. De är så himla fina. Inspirerande.

    SvaraRadera
  6. Så jäkla fina att man får spader!! Finurligt återbruk! Burkarna kommer ju definitivt mer till sin rätt så här, än på vanligt vis.

    SvaraRadera
  7. En så himla fin och rolig idé! Heja dig!

    SvaraRadera
  8. Vilka fina plaatskaap (skriver paa en tysk dator som saknar vissa bokstäver). Känner mig väldigt inspirerad - vi har en liten toalett i sommarhuset där man inte kan ha djupare anordningar - saa laador av detta slag skulle passa väldigt bra som badrumsskaap där. Fast jag anar att de aldrig kan bli lika fina som dina.

    SvaraRadera
  9. Det blir ju som små tavlor dina plåtskåp! Vackert! :)

    SvaraRadera
  10. Så fint! Tror jag har någon gammal burk med gångjärn och glaslock...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails