lördag 14 juni 2014

Om Nyfiket.

Idag öppnade Nyfiket på Rättviks Gammelgård för säsongen. Som namnet antyder är det ett café, men från och med ifjol har de även en liten hantverksbutik i anslutning till fiket. I butiken finns, liksom förra sommaren, en del av mina alster, bland annat tygkassar, necessärer, lapptäcken och återbrukslyktor, till försäljning.
Jag kan varmt rekommendera ett besök, både för den som bor i krokarna och för den som tänkt turista i Dalarna i sommar! Åk dit och njut av ekologiskt fika, knuttimrade hus, vildvuxna rabatter eller varför inte en folkmusikkonsert? Nyfiket har öppet dagligen kl 11-17 (eller fram till kvällskonserternas början) ända till mitten av augusti.








Om ni tycker att det ser lite ödsligt ut på bilderna, beror det på att jag tog dem i onsdags kväll när jag var där och lämnade varor. Idag är jag säker på att disken dignat av goda kakor och att trädgårdsmöblerna, särskilt med tanke på det fina vädret, var fullsatta!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig miljö att fika i! Bara den gör ju att kakorna smakar ännu lite godare! :)

    SvaraRadera
  2. Skall helt klart försöka få till ett besök där i år..vi skall ju om inte annat till Leksand sommarland och då passerar vi ju igenom Rättvik.. ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails