måndag 29 juli 2013

Åter vardag.

Nu är min semester slut och vardagen är tillbaka, men jag tänker som Popetotrora att det faktiskt är en hel del sommar kvar. Ikväll njuter jag av den genom en liten loppistur efter jobbet (mest för att lämna grejer faktiskt, men gjorde några fynd också), enkel och snabb, men god, middag i form av surdegsmackor med lax och pepparrot och en kopp te och lite sömnad i kvällssolen på balkongen. Att jag ska jobba på annan ort imorgon och därmed måste med ett tåg som avgår tidigare än vad jag ens steg upp imorse, det känns lite mindre njutbart, men det är väl bara att hacka i sig.




Hexagonerna har blivit ganska många och jag tror bestämt att sommaren avspeglar sig lite i valet av tyger, för sådär mycket ljusa och pastelliga färger brukar jag ju inte använda annars.
Och förresten. Den där himla synålen, som jag haft med mig land och rike runt under semestern och verkligen varit noga med att inte tappa bort. Det tog väl inte ens en minut efter att jag plockat upp den här hemma innan den var spårlöst försvunnen. Inte för att det var den enda jag hade, men man kan ju ändå få nippran för mindre.

3 kommentarer:

  1. Det där blir verkligen ett fint täcke! Och fortsätt njuta av sommaren :-)

    SvaraRadera
  2. Ååh så vidunderligt fint det blir!!

    SvaraRadera
  3. Jäklarns vad snyggt det är, jag gillar att du körde på med mischmasch av färger

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails