onsdag 2 september 2009

Stickfunderingar.

Nu har jag acklimatiserat mig till Sverige, vardagen och jobbet igen. Jag har vant mig vid att förstå vad folk säger och konstaterat att man sover bekvämare med två mindre kuddar än med en enorm, vilket verkar vara standard i Polen. Bilderna från resan är överförda till datorn och nu gäller det bara att välja vilka av de sisådär 400 korten som jag ska visa er...

Ikväll har jag spelat innebandy för första gången på år och dag. Jobbigt men roligt! Sedan har jag pustat ut framför True Blood och nu funderar jag som bäst på vad mitt nästa stickprojekt ska bli. Jag har inte stickat alls på ganska länge, våren har mest varit en syperiod och på somrarna brukar jag alltid tappa sticklusten, men nu är det ju nästan höst och imorgon ska jag på stickjunta. I likhet med alla som stickar har jag förstås några så kallade UFOs, men inget av dem känns aktuellt, utan jag vill nog börja på något litet, höstigt och alldeles nytt. Nåja, jag får väl sova på saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails