måndag 31 augusti 2009

Vådan av att vara ett får i en skock...

... är att efter några dagar blir man tydligen helt oförmögen att ta vara på sig själv. Som en följd av detta sitter jag nu på Arlanda efter att ha missat tåget hem (märk väl att jag då spenderat ett par timmar med att vänta på nämnda tåg). Lyckligtvis går det som bekant alltid fler tåg. I väntan på nästa tröstsurfar jag lite. Välbehövligt, för det här med internetcaféer verkar inte vara någon stor grej i Polen och jag har således inte varit i närheten av en dator på flera dagar.

Jag ska berätta mer om resan en annan dag, när jag är piggare, på bättre humör och hemma vid min egen dator med allt vad det innebär av möjligheter att lägga upp bilder. Som en sammanfattning kan jag säga att det har varit väldigt roligt och fullt av intressanta upplevelser (både i fråga om sevärdheter och mänskligt beteende), att polackerna inte pratar nån vidare engelska men att jag åtminstone lyckats lära mig två ord på polska, att tio timmar är en lite för lång tågresa, att glassen i Polen är ungefär lika god som den i Italien, att det är trevligt att kunna dricka kranvatten och att jag shoppat ett antal roliga färgglada saker.

Nu är det dags att gå till tåget, om jag inte vill missa ett till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails