måndag 6 november 2017

Teststickning.

Jag håller på att teststicka ett mönster som Emilia Jensen har designat. Det blir en grafiskt mönstrad vante i många färger, som stickas i Rauma finull eller annat garn av motsvarande grovlek. Jätterolig stickning! Färgsätta har vi teststickare fått göra själva och det har varit lite utmanande, men kul.


Mönstret släpps inom kort, och då visar jag bild på hur mina vantar ser ut i sin helhet. Jag kommer självklart också att länka till mönstret, för den som blir sugen på att sticka vantarna.

4 kommentarer:

  1. ...spännande.Ett par färg glada vantar passar ju bra nu när det bara blir mörkare och mörkare...

    SvaraRadera
  2. Det skall bli spännande att få se hela din vante :)

    SvaraRadera
  3. Ouw, jag ser ett soldränkt, somrigt motiv! Badhytter vid en sandstrand och blå himmel. Väntar spänt på hela motivet :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails