fredag 24 november 2017

Byxor i bruk.

Ni som följer med på instagram (@tygochotyg heter jag där också) har kanske redan sett att mina stickade byxor är färdiga. För en månad sedan var jag på Oslo Strikkefestival och dit fick byxorna såklart följa med. Jag fick hjälp att fota dem på Norsk Folkemuseum där strikkefestivalen ägde rum.


Är så himla nöjd med dessa byxor! De är varma och sköna och bekväma att ha på sig, samtidigt som de känns snygga. Garnet, Pickles Pure Wool, påminner lite om Supersoft, för den som stickat med det, såtillvida att det mjuknar och "luddar till sig" lite när man tvättar upp det.
Den vanligaste frågan jag fått när jag haft byxorna på mig är om de sticks. Det är ju svårt att svara på, för det är ju högst individuellt hur känslig man är. Det är klart att de känns annorlunda mot ett par vanliga byxor i bomull, men jag tycker inte att det sticks eller på något sätt känns obehagligt. Tänker att man kanske är mindre känslig på benen än t ex runt halsen också.
Jag gjorde med flit byxbenen lite korta, dels för att jag misstänkte att byxorna skulle växa lite med användningen och dels för att jag tycker att det passar på den här typen av byxor. Precis som förväntat har de töjt ut sig litegrann både på längden och bredden, men jag tycker att passformen funkar bra.


Tycker dock inte att det känns alldeles självklart vad man ska kombinera byxorna med. Hittills har jag mest haft dem som på bilden, med en enkel topp och linneskjorta över, de gånger jag haft byxorna på mig ute bland folk. En gång har jag haft en kofta/jacka i sweatshirttyg istället för skjortan också. Någon som har förslag?

2 kommentarer:

  1. Hurra! Jag tänker att skjorta är snyggast till. Gärna nån lite enkel gammaldags modell. Eller en stickad tröja för en riktigt helylle feeling 😁 eller en sportig tröja typ vct. Massa snyggt ju!

    SvaraRadera
  2. Omg! Med fickor och allt?! Supersnygga och de ser väldans sköna ut! Och vilken bedrift! Ska tänka på dina brallor, när jag kämpar med att inte ge upp att sticka en vante till för att komplettera ett par.

    Tyvärr.. stylisten inom mej, har lämnat ett hål i hjärnan. Vågar inte ge några råd! Kan knappt klä mej själv.. :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails