torsdag 18 september 2014

#harlekinshåndklæder


Min Harlekins håndklæde blev klar och av bara farten virkade jag en till. Nu återstår att testa hur funktionellt det är med virkade handdukar, det har jag faktiskt ingen erfarenhet av. Om de är bra kan det nog hända att jag gör ytterligare någon, de var roliga att virka och slukade åtminstone en del stashgarn, även om jag faktiskt fick köpa till lite (det ljusgrå garnet nytt och det beigea på second hand).


Beskrivningen är gratis och finns här. Den är som sagt på danska, men det gick bra ändå. När man väl kom igång tycker jag att själva triangelmönstret var ganska intuitivt.
Jag har förstått att mönstret också har publicerats i någon dansk tidning och på Instagram finns massor av handdukar att se under hashtaggen #harlekinshåndklæder. Bra inspiration för färgvalen att titta där!


Jag tog med mig handdukarna till fäbodstugan i söndags och passade på att fota dem i det pyttelilla köket där. Lustigt nog visade sig väggfärgerna i stugans båda rum finnas representerade i handdukarna!

6 kommentarer:

  1. Tycker det är mysigt med virkade handdukar, mycket feeling att torka händerna på såna ;)

    SvaraRadera
  2. Virkade handdukar är det bästa jag vet. Har alltid sådana i köket.

    SvaraRadera
  3. Haha, det tänkte jag inte på men nu när du säger det så stämmer ju färgerna :) Kanske ska fortsätta och inreda efter de handduksfärger som saknas då, eller vad tror du om att piffa till det med lite grått och knallrosa? ;)

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Och hör gärna din utvärdering på virkade handdukar sen! Har en hög ärvda sådana, men har inte plockat fram dem just för att jag har fått för mig att de inte är nåt att ha... det skadar ju inte att testa iofs ;-)

    SvaraRadera
  5. Fina! Aldrig tänkt på att det går att virka handdukar, ska nog ta och pröva jag med:)

    SvaraRadera
  6. Underbara! Jag vill gärna ha uppdatering om det här - hur effektivt det är med virkade handdukar alltså. Är själv hemskt sugen på att sticka eller virka en uppsättning, men är orolig att de bara ska bli hängande utan funktion.
    FANTASTISK spis och köksvägg förresten! Den där gröna färgen alltså... Mums!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails