måndag 20 januari 2014

Om min hals.

I mitt översvämmade garnförråd fanns också två nystan gul Naturuld som jag köpt för ett par år sedan med planen att sticka en fluffig tubsjal av något slag åt mig själv. När jag nu väl tog tag i det var det ett snabbstickat projekt. Jag påbörjade sjalen den första eller andra januari och anledningen till att den inte blev klar förrän häromdagen är att 1) Naturulden inte räckte och jag blev tvungen att beställa ett nystan till och 2) jag sköt upp ihopsyningen några dagar eftersom jag tänkte att det var svårt med maskstygn. Det sistnämnda helt felaktigt, skulle det visa sig. Pilligt, ja, tidsödande, ja, men svårt, nej, inte särskilt.
Nu är den klar i alla fall och jag älskar den! Mjuk som en smekning, varm som en ökenvandring och fluffig som ett litet moln. Och färgen är en av mina bästa. Jag vill helst inte ta den av mig alls.


Garn: En tråd Naturuld (färg 381) och en tråd Teetee Cacao (färg 1995).
Garnåtgång: Cirka 250 g Naturuld och cirka 50 g Cacao.
Stickor: 8.
Mönster: Eget, om man nu kan kalla det mönster: Lägg upp 35 maskor med en hjälptråd, sticka ribbstickning 1x1 tills sjalen räcker två varv runt halsen, sy ihop med maskstygn och pilla samtidigt bort hjälptråden.

4 kommentarer:

  1. Den ser jättemysig ut. Man vill bara gosa ner hela ansiktet i den

    SvaraRadera
  2. Älskar färgen! Den passar verkligen bra till din jacka.

    SvaraRadera
  3. Tänkte först; åh, vad intressant att få läsa lite mer om din hals ;-) *blinkblink*
    Grymt snygg senapsfärg! Gillar!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails