torsdag 4 oktober 2012

Spillbitar blir vimplar.

För en smärre evighet sedan fick jag en del tygrester från Rino, som var så snäll och skänkte bort spillbitar från sin klädproduktion. Rätt många bitar var redan nästan triangelformade, så jag skar rent sidorna, sydde en vimpelräcka som jag gav bort i julklapp förra året och sedan blev resterande trianglar liggande tills nu i somras. Delvis berodde det på att det inte fanns "jämna par" i samma tyger, men det finns ju faktiskt inget som säger att vimplar måste vara lika på båda sidor. När den polletten väl trillade ner blev två oliksidiga vimpelspel till ganska snabbt.


Vimplarna på bilden ovan fick Paula som tröstpris i mitt blogglotteri. De andra ligger kvar här hemma i väntan på bättre tider.


Och som ni kanske kan ana av växtligheten på bilderna, så är det ungefär en månad sedan jag fotade. Jag ligger lite efter med bloggandet känner jag, har fortfarande en del bilder från sommarsemestern att visa också.

7 kommentarer:

  1. Söta!

    Du är inte ensam om att ligga efter med bloggandet! Jag vill inte ens tänka på hur efter jag är... bildmapparna är som stora skrämmande dinosaurier som måste tämjas!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina vimplar!fint med olika tyg på varje simpel. kram från oss

    SvaraRadera
  3. Åh! vilken trevlig present (tygerna), och vilka fina vimplar det blev (och ännu bättre present:)

    SvaraRadera
  4. Åhh vilka härliga vimplar <3 Ingen fara..lätt att hamna efter i bloggandet efter sommaren och hösten när allt i vardagen "startar" på nytt med skola/jobb efter sommarlov/semester..du tar nog igen det snart! =)

    Kramar
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Det blev ju finfina vimplar! Ibland tar det lite tid för vissa poletter att trilla ner ;-) känner igen det :-)

    SvaraRadera
  6. Snyggt!
    Ligger efter med bloggandet, haha, det betyder väl att du spenderar mer tid med att slöjda, fixa och leva än att sitta framför datorn. Det kan väl inte vara dåligt?

    SvaraRadera
  7. Snyggt - och helt klart ett bra sätt att ta reda på spillbitar på!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails