tisdag 15 mars 2011

Under ett träd.

En ordinär gata i Gambia var ett eldorado för en skräpslöjdare som jag. Allt från gamla flipflops till batterier låg slängt på de sandiga gatorna och jag kunde inte låta bli att plocka upp lite, även om jag mest höll mig till kapsyler och tygtrasor. En dag hittade jag ståltråden från en champagnekork. Jag meckade till en stol av den, för att förströ mig själv en stund där jag satt i skuggan under ett träd.


Det hela kan sammanfattas i två punkter:
1. En tång hade underlättat avsevärt och möjliggjort en lite mer fantasifull design. Som det var nu lyckades jag ha av tråden på mitten i mina försök att räta ut den, så den rygg jag först hade i åtanke gick inte att genomföra.
2. Det kanske var lika bra att jag inte blev så nöjd med den, för den var sig inte lik i så värst många sekunder efter att barnet i ressällskapet lagt vantarna på den. :)

Idén till champagnestolen har jag hittat hos Lilla a. Klicka här för att se massor av stolar från hennes nyårsutmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails