lördag 7 oktober 2017

Ny bukse i byen.

Det är väl ingen hemlighet att jag har en liten crush på allt norskt. Låt oss kalla det SKAM-effekten. I alla fall, jag följer en del norska stickare på Instagram (det gjorde jag faktiskt pre-SKAM också). Många av dem har barn som de stickar till och en grej som alla norska ungar verkar ha, men som jag tror knappt förekommer alls i Sverige, är stickade byxor.
Nu är jag ju varken norsk eller barn, men när jag i våras såg de här byxorna på Pickles instagramkonto drabbades jag av habegär och stort sticksug (stickstånd, som de säger i Stickkontakt-podden). Under sommaren skickade jag efter garn och beskrivning från Pickles. Jag satte igång för några veckor sedan och det har gått fortare än jag trodde, så nu återstår bara en liten bit på vardera benet (bilden nedan är alltså inte dagsaktuell). Det återstår ännu att se om jag kommer att se lika cool ut i byxorna som tjejen på bilderna i mönstret, eller om jag mer kommer att likna ett snorigt barnehage-barn, men frysa behöver jag nog inte göra i alla fall.


4 kommentarer:

  1. Vad kul att jag var inne och tittade på dessa på Ravelry och såg att du hade ett av projekten! Ska bli spännande att se mer av dem sen :) Jag följer också en del norska på insta. Alla barnen verkar ju dessutom ha strumpbyxor och byxor av typ tygblöjsbyxmodell. Mycket märkligt tycker jag som dels hatade strumpbyxor som barn och dels tycker det verkar så himla opraktiskt på små barn! Mitt drakbarn har dock 2 par stickade långbyxor än så länge :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men, vad lustigt! :)
      Jag visste inte ens att du var på insta! Vad heter du där?

      Radera
    2. Eller oj haha läste det som Ravelry 😉 mvh trött. På insta heter jag helgaidun men jag har nästan bara använt den till att följa andras konton.

      Radera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails