torsdag 19 februari 2015

På soffan.

Häromhelgen fick jag äntligen sytt ett nytt överdrag till pinnsoffan i köket! Det gamla var minst sagt fult. Eftersom själva dynan fortfarande var fullt funktionsduglig, återanvände jag den och klippte ut tyget efter dess form (orkade nämligen inte sprätta isär hela det gamla överdraget för att ha det till mall. Blixtlåset från det gamla överdraget sprättade jag dock bort och använde till det nya. Det hade inte riktigt rätt färg, men eftersom det sitter i bakkanten och inte syns spelar ju inte det någon roll. Det var helt och fungerade och nya 140 cm långa blixtlås kostar ju en del dessutom.


Tyget till överdraget är dock nyinköpt och kommer från Ikea. Sebragräs heter det. Den prickiga kudden är också från Ikea, den turkosa är ett loppisfynd och den svartvita närmast i bild har jag sytt själv.

1 kommentar:

  1. Väldigt snyggt och så mysigt med kökssoffa.
    Och självklart ska man återanvända blixtlås mm. Skulle ju vara helt tokigt att kasta fullt fungerande saker med tanke på den miljöpåverkan all nyproduktion innebär.
    Jag uppfattar det som om du har ett mycket bra miljötänk.
    Hälsningar Fröken Slöjd

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails