onsdag 26 februari 2014

Barnklädesbonanza.

Har jag nämnt att jag typ är kär i min nya symaskin? Min vanliga maskin är inte så bra på trikåsömnad, så det är något jag tidigare dragit mig lite för. Men nu går det hur snabbt och enkelt som helst, och snyggt blir det också. Häromhelgen hade jag en hel sydag, då jag hetssydde ett tiotal små barnplagg, som jag tänkte skicka till någon typ av välgörenhet. Ett bra tillfälle att sy upp lite av innehållet i det minst sagt överfulla tygskåpet också.


Tröjorna är i storlek cirka 1 år. Tygerna är från tygförrådet, något av dem är från second hand, något har varit ett klädesplagg, ett par har jag fått från mina kusiners mamma som rensat ur hemma och några härstammar nog från mina föräldrars tygskåp också. Mycket är småbitar eller rester från andra projekt. Det känns bra att de kommer till nytta.

4 kommentarer:

  1. Tusan så fina! Jag blir riktigt sysugen jag med

    SvaraRadera
  2. Jättejättefina! Den med gula muddar vill jag ha i min storlek! :) Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Förrådstömning OCH gott syfte! Inte illa!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails