söndag 1 april 2012

Fynd-fem-i-topp.

Jag har gjort flera bra loppisfynd den här veckan.

  • Gardiner till vardagsrummet. Ljusa och våriga i tunn bomull från Borås väveri.
  • Tre burkar för fem kronor styck. En sådan med juveler på har jag sedan tidigare och tänkte faktiskt på, bara för någon vecka sedan, att det vore kul att hitta en till. Och så hittade jag två!
  • En kaffepanna från Nilsjohan. Jag har ingen vattenkokare utan brukar koka upp tevatten och sådant i en kaffepanna, vilket går nästan lika snabbt. För ett tag sedan råkade jag dock torrkoka min fina emaljkanna så den blev förstörd och sedan dess har jag letat efter en ersättare. Den här verkar ha tappat knoppen, men det lär ju gå att fixa, tänker jag.
  • Ett rosarium, som jag inte ens var medveten om att jag ville ha, förrän det stod framför mig på en hylla och kostade en tia. (Här kan jag ju passa på och fråga vad man ska ha i det för att slippa luftbubblor. Någon som vet?)
  • Ett våffeljärn. Synd bara att jag inte hittade det förra veckan, så hade jag kunnat fira våffeldagen på rätt dag.
Är det någon mer som fyndat i veckan som gått?

4 kommentarer:

  1. Oj vilka fynd! Jag är verkligen loppissugen, men har varit upptagen alla lördagen då man kan göra de stora fynden här i Uppsala. Blir riktigt avundsjuk på allt fint. :)

    SvaraRadera
  2. Snyggt loppat! Men vad är ett rosarium??

    SvaraRadera
  3. Tittade in på Röda korset i Borlänge i torsdags, det stod rea i fönstren och när jag kom in visade det sig att rean var 90% !!!!
    Fyndade "bara" några virknålar, ett par dricksglas och så köpte jag några bälten som jag ska ha som handtag på väskor senare.
    Gillar burkarna, sådana kan man inte få för många av....eller hur. Ha en härlig vår.Tina

    SvaraRadera
  4. Jag hittade två gamla resväskor i helgen som skall bli förvaring i min atelje samt ett gäng böcker, utgallarade från bilioteket, som får bli collagematerial och art-journals. Oj så mycket fint det finns som andra inte vill ha :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails