torsdag 21 juli 2011

Hawaiiskjorta.

Omlottblus till lilla A, sydd av en loppisfyndad gardin som räckte precis på pricken. Applikationen kommer från en annan loppisgardin (som jag t o m fått gratis) och förvandlade blusen till hawaiiskjorta.

Från början var det tryckknappar på skjortan, men när den skulle av efter första provningen lossnade en av knapparna och efterlämnade ett hål i tyget. Glädjen över hur bra den passade förbyttes raskt i en känsla av mild panik, men efter att ha sovit en natt på saken insåg jag att det enda raka var att byta ut tryckknapparna mot vanliga. Hålet förvandlades till det fulaste knapphål jag någonsin sytt (det är verkligen ett knapphål med betoning på hål om vi säger så). Lyckligtvis var det på den sidan som är dold.
Mönstret till blusen kommer från boken "Sy till barnen", fast jag kortade av ärmarna lite så att de blev trekvartslånga ungefär. Minns faktiskt inte vilken storlek jag gjorde, men den passar som sagt utmärkt på en ganska nybliven ettåring, modell knubbig. :)

3 kommentarer:

  1. Skjortan blev supersöt i all sin enkelhet! =)

    Bara älskar ditt nya teskåp!! Vill ha!! =) hihi..

    SV: Jag får nog nöja mig med hjortron i år, verkar omöjligt för mig att springa på något bra svampställe..suck..men men.. Hjortronsylt är underbart! =)

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Den ser fin ut! Är också sugen att sy en omlott. Har en fin tryckt duk som jag skulle vilja sätta saxen i...

    SvaraRadera
  3. Åh vilken underbart fin! Ser jätteskön ut också!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails