måndag 17 maj 2010

Taggad!

Jag blev taggad av Med nål och tråd och presenterar härmed sju kuriösa fakta om mig själv:

- Inom några veckor blir jag faster för första gången och kan knappt vänta tills jag får träffa krabaten!
- Jag har inte ätit kött på nästan 15 år. Fisk äter jag däremot ganska ofta.
- En dold talang som jag har är att tyda handstilar. Hur otydligt folk än skriver så kan jag nästan alltid läsa ut vad det står.
- Jag äger en mycket liten gul VW som går under det något ironiska epitetet Det Gula Vidundret. Namnet kommer ur filmen Otto är en noshörning (baserad på boken med samma namn av Ole Lund Kierkegaard) där noshörningen refereras till som "det gula vidundret" (- eller på danska "den gule best").
- Jag är både språknörd och -polis och har ytterst begränsat tålamod med stavningsmissar, särskrivningar, syftningsfel och liknande vederstyggelser.
- Under mina snart 31 år har jag aldrig varit utanför Europa, men jag har planer på en längre resa inom det närmaste året.
- Trots att jag är lite under medellängd, tycker jag att jag är ganska lagom lång och önskar i stort sett aldrig att jag var längre.

Jag taggar i min tur Fiffel och tråd och Ä I A Gart till att berätta sju fakta om sig själva.

5 kommentarer:

  1. Här ramlade jag på en blogg helt i min smak...:) har kollat igenom lite o hittat massor av användbart.... ser att du skriver om slöjdklubb.... leder du eller har du barn som är med.... har gått utbildningen slöjdklubbsledare i K-stad o haft några grupper barn som slöjdat av liv o lust.... kommer att titta in igen till dig.... o länkar hos mig... om det är OK... Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittat hit Annika! Jag ser att du är från Karlstad, jag kommer också därifrån trakterna ursprungligen.
    Jag är med och leder slöjdklubb sedan kanske tre terminer, fast jag har inte gått handledarutbildningen.
    Välkommen tillbaka och självklart får du länka, det är bara roligt!

    SvaraRadera
  3. Jag är för att ditt paket är lite sent =( Det har varit mycket det senaste.. Jag satsar på att bli klar under helgen så kommer det i nästa vecka, hoppas det är ok.
    Janette

    SvaraRadera
  4. Med nål och tråd: Det var roligt att bli taggad! Tycker som du att det var klurigt att komma på sju saker, men sen jag skrev inlägget har jag kommit på fler och fler. :) Får väl köra en repris nån gång.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails