torsdag 3 december 2009

En kväll vid symaskinen.

Massproduktion är ordet för kvällen. I två timmar har jag sytt och nu börjar mitt bidrag till julpyntsbytet att arta sig. Det är förstås hemligt än så länge, bilder kommer om en vecka när bytet är över. Lite återstår att göra, så jag hoppas hinna med det i helgen. Det vill säga tillsammans med julstädning, tvätt, handling och matlagning, julmarknadsbesök och allt annat. Till råga på allt är jag så trött att det känns som att jag skulle kunna sova mig igenom hela helgen utan vidare.

Gårdagens julpyssel gick ganska bra. Det var färre besökare än förra året, kanske för att vi stod lite mer i skymundan i år. Kvällens roligaste besökare att ha var nog en tjej i mellanstadieåldern som först verkade väldigt tveksam, för att inte säga negativ, till alla pysselförslag. Till slut började hon klippa ut några plåtfigurer och plötsligt var hon i full gång och ville helst inte gå hem överhuvudtaget. Det var en mycket stolt flicka som så småningom gick därifrån med sitt färdiga alster, en mobil som blev jättefin.

Nä, nu är det dags att försöka åtgärda trötthetsproblemet. Marsch i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails