torsdag 22 juni 2017

Ivar II.

Ni som hängt med här ett tag kanske minns att jag stickat ett par Ivar halvvantar tidigare? Den gången bytte jag ju bort dem mot broderier, men eftersom jag blev förtjust i färgerna började jag nästan direkt på ett likadant par till mig själv. Det här var sensommaren 2015 och jag stickade väl en halv vante (ej att förväxla med en halvvante!) innan jag kom av mig. I början av det här året bestämde jag mig för att i år ska mina två långliggande UFO:n bli färdiga. Det andra är en tröja, så halvvantarna kändes enklast att ta itu med, och det tog inte många dagar att färdigställa dem.


Att få dem fotograferade tog däremot sin tid, men på Kristi Himmelsfärdshelgen kom de med till fäboden och stickvännen Frida hjälpte mig att fota dem mot den svartslitna dörren till lidret.
Mönstret är Ivar av Clara Falk och garnet är Rauma Finull i gult, mörkgrått och ljusgrått. Sticknummer minns jag inte säkert, men antagligen 2,5.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig färgkombination!

    SvaraRadera
  2. Nämen ÅH så fina och vilken flippin fantastisk bild!

    SvaraRadera
  3. Guldstjärna för att du så fint hämtat hem ett ufo från yttre rymden!! Fina hela halvvantar :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails