torsdag 23 juni 2016

Klantighet och tv-tips.

Ibland är jag bara så otroligt klantig. Som för någon vecka sedan till exempel, när jag skulle rensa lite i min länklista, efter att ha konstaterat att minst hälften av bloggarna på den inte uppdateras längre. Istället för att spara den rensade listan lyckades jag radera hela alltet, så att alla länkar försvann och nu måste jag göra en ny länklista. Om du vet att jag länkat till dig tidigare, eller om du tycker att jag borde, lämna gärna en kommentar, så att jag inte glömmer bort dig!

Och så ett litet tips. För några veckor sedan sändes en dansk tv-serie med det svenska namnet Gammalt, nytt och bytt på SVT. Den handlade om folk som arbetar med återbruk på olika sätt, allt från snickare som använder återbruksträ, till styling med second hand-föremål, till skrothandlare, till upcycling av barnkläder. Kanske inte så många nya revolutionerande idéer för den som likt mig intresserat sig för återbruk ett bra tag, men trevligt ändå och jag gillade framför allt de olika snickarnas verk. Det går fortfarande att se halva serien på SVTplay, om man är snabb. Kanske något att förströ sig med under en regnig midsommarhelg?

3 kommentarer:

  1. Jag är så glad att jag hittade Gammalt, nytt och bytt innan den försvann! Inspirerade mig mycket. Särskilt gillade jag Thomas Dombys projekt.
    Du länkade nog inte till mig innan, men får gärna göra det =)
    www.lonelyfieldpysslar.blogspot.se

    SvaraRadera
  2. Åh det verkar vara så mycket bra grejer på svtplay men jag glömmer alltid bort det pga Netflix-tokig. Här verkar det dock bli en himla solig midsommar så TVn får nog vänta lite :)

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset, bra med svt-play ju! Tycker du ska länka till min blogg, vet inte om du gjorde det tidigare? :-)

    glad fortsatt sommar!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails