fredag 29 maj 2015

Smalrandigt.


Ännu ett par sockor är färdigstickade, årets femte par. Undrar om jag kan hålla uppe det här snittet med ett par i månaden året ut? Jag har gått med i en sockstickningsutmaning, #kammeborniasocks15, på instagram och har funderat på att ha det som mål; ett par i månaden fram till november.


Den här gången blev det restgarner för (nästan) hela slanten. Det ljusare grå och det gula garnet är rester från mina Gudrun-vantar, det blå var över efter Ludwig och det svarta efter de rutiga sockorna som jag stickade tidigare i år. Det mörkgrå garnet slutligen, är ingen rest, utan ett nytt nystan Arwetta, som jag köpte samtidigt med det svarta. Det mörkgrå plockade jag in, eftersom jag var osäker på om det svarta skulle räcka och inte ville "bryta" mönstret.


Tycker det blev schysst med de smala ränderna! Lustigt nog upptäckte jag under arbetets gång att Metamorphosis stickade en restgarnströja i precis likadan randning samtidigt.
I och med att jag bara stickade två varv åt gången med varje färg, hade jag förstås inte av garnet mellan varje rand, men det blev ändå en hel del trådar att fästa, nästan 50 totalt. Sådant som skulle ha kunnat göra att sockorna blev liggande i en evighet, så jag är ändå ganska nöjd över att jag fäste dem direkt sockorna var klara.


Och, hur härligt är det inte att kunna fota utomhus, i kvällssol och fågelsång, vid 20.30?

6 kommentarer:

  1. Ja det låter härligt, fågelsång och kvällssol halv nio på kvällen. Och vilka härliga sockor du stickat! Jag blir allt mer förtjust i kombinationen gult och grått.

    SvaraRadera
  2. Smårandigt är jättesnyggt!

    SvaraRadera
  3. Gillar ditt sockstickningsflow. Det känns som att dina sockor blir snyggare och snyggare så jag ser fram emot att få se novembersockorna!

    SvaraRadera
  4. Superfina! =)

    SV: Prinsessklänningen fick toppbetyg och lilltjejen dansade runt i klänningen resten utav dagen och var så stolt... =)

    SvaraRadera
  5. Så fina de blev! Här ligger min tröja färdigstickad men ofäst... vågar inte tänka på hur många trådar där är att fästa... ;)

    SvaraRadera
  6. Snygga! Har insett att jag gillar denna multirandning - förrutom då antalet trådar att fästa....;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails