lördag 13 december 2014

Advent på bordet.

Lite adventspynt på köksbordet. Ingen adventsljusstake här, som ni ser, men väl en julgransfot som jag loppade i somras under Annas och min dalaroadtrip, med ett ljus i. Hyacinter i vas från loppis respektive skål långtidslånad av mina föräldrar. Stjärnan av grenar tillverkade jag på hemslöjdsföreningens julpysselkväll för ett par veckor sedan.



Näverstjärnorna är också från loppis. De var tänkta att hänga i granen, men jag har klippt av snörena för att kunna lägga dem på bordet. De vita stjärnorna har jag vikt själv av vanligt skrivarpapper. En remsa på 12-15 mm bredd blir en stjärna, hur coolt är inte det? Lucky stars kallas de och vill du vika egna kan du lära dig det t ex här.


Hur mycket julpynt har kommit fram hemma hos dig?

2 kommentarer:

  1. Alltså, här e det nästan omöjligt att julpynta. Jag tror att jag just nu har den busigaste och klurigaste ungen i världshistorien, och ingenting står säkert i detta hus längre ;-)
    När jag var liten så julpyntade mor alltid på lille julafton, med tomtar och sånt. Likadant skulle granen alltid kläs dagen innan julafton. Det är lite svårt att släppa på de gamla traditionerna. Men det jag älskar mest är ändå adventsstjärnorna. Julen skulle inte vara nånting utan dem! Och Malva älskar dem också, hon utbrister "Stjärna" på värsta rikssvenskan och säger haaah-aaaaaah! tills man tänder dem, haha!

    SvaraRadera
  2. De där små stjärnorna... tänkte på dom tidigare idag att jag skulle leta upp en beskrivning och vika mig ett par. Så söta!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails