onsdag 30 juli 2014

Virkad vattenmelon.

Saker man kan göra på semestern: sitta ute och okynnesvirka. Först ut blev en klyfta vattenmelon.
Det finns säkert mönster på sådana om man googlar, men eftersom jag ändå inte är så bra på att följa virkbeskrivningar, hittade jag på lite allteftersom istället. En röd oval med vit kant och några broderade kärnor och en långsmal lite ellipsformad bit i grön/gul/turkos regnbågsgarn, som jag sedan virkade ihop.


Lite fusk är det dock, eftersom jag inte har någon stoppning och alltså har lämnat ett hål öppet i kanten, men det gick bra att hålla för det på bilden. Ska försöka komma över lite vadd idag, så att jag kan göra den helt färdig. I väntan på det virkar jag på en glasstrut istället.

1 kommentar:

  1. Ha ha! Värmeböljan börjar nu ta sig estetiska uttryck i folks virkningar... Ja ja, allt ska väl bearbetas genom konsten?! ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails