torsdag 10 april 2014

Tant eller trendsetter?

Sådana här ljuslyktor med broderad kant ser man ju ibland på loppisar, men jag har aldrig känt något större intresse för dem. Förrän idag, när den här med broderier (näversöm, säger min mamma att det heter) i grönt med lite guld, plötsligt stod där och tilltalade mig. För fem kronor brydde jag mig inte ens om att försöka slå dövörat till.


Nu är frågan varför jag plötsligt attraherades av den här? Var det ett utslag av trendkänslighet? Kommer dessa ljuslyktor snart att vara det hetaste heta? Ska de fem kronorna visa sig vara årets bäst spenderade, när efterfrågan och priserna skjuter i höjden? Är jag en trendsetter eller en tant? Spänningen är, som man brukar säga, olidlig.

2 kommentarer:

  1. Sån tur att du hade en så fin har-familj att ställa den bredvid :)

    SvaraRadera
  2. Haha! Känner igen mig i det där tankesättet! Plötsligt tycker man om något som man sett där på loppisarna i alla år men aldrig brytt sig i. Har heller aldrig tänkt på de där ljuslyktorna men nu när jag ser dem hos dig tycker jag att de är fina! /Sign. Tant

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails