lördag 14 maj 2011

Handledardag i Gysinge.

Idag har jag varit i Gysinge på träff med slöjdklubbsledare och hemslöjdskonsulenter från Dalarna, Gästrikland och Uppland. Förutom lite diskussioner kring erfarenheter från de olika slöjdklubbarna ägnades dagen åt slöjd. Temat var näver och efter en liten teoretisk genomgång fick vi göra askar och burkar i olika tekniker. Det var en jättetrevlig dag och (som jag vet att jag skrivit vid nåt tidigare tillfälle också) skönt att få slöjda själv och vara den som lär sig istället för den som lär ut! Här kommer några bilder från dagen och nu ska jag försöka göra min burk färdig.

5 kommentarer:

  1. Så härliga saker ni gjorde! Asken med "knappar" i olika färger, är de av filt?

    SvaraRadera
  2. Jättehärligt att se näverburkar med dekorationer i olika teknik. Jag minns när min morfar lärde mig att göra näverburkar; då för tiden användes de t ex till snusdosor. Askarna idag är ju målade och/eller dekorerade på olika sätt och det är kul att se kreativiteten som gör att slöjden inte bara lever kvar, utan också utvecklas.
    Kram/ Pappa

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra alster - och så fint med näver och textil tillsammans!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt ni måste ha haft! Fina burkar blev det också =o)

    SvaraRadera
  5. Vilken trevlig dag ni hade och i så fina omgivningar också. Fina alster ni tillverkade.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails